Svečana 100. izvedba predstave "Realisti"


Vrsta objave: Najava događaja



Svečana 100. izvedba predstave „Realisti“ u petak 12.4. u 20h u Teatru EXIT

Hit predstava Realisti u režiji Matka Raguža, nastala prema tekstu Jure Karasa, proslavit će svoju 100. izvedbu u petak 12.4. u 20h u Teatru EXIT.

Od premijerne izvedbe 12. ožujka 2022. godine Domagoj Ivanković, Nika Ivančić, Nikola Nedić, Rok Juričić i Fabijan Komljenović svojom su iskrenošću, duhovitošću, zaigranošću i energijom osvojili srca publike i kritike te niz nagrada na kazališnim festivalima diljem Republike Hrvatske i regije.

Iako Realisti izravno, bez rukavica i bez dlake na jeziku kritiziraju društvene pojave i situacije, predstava ne baca u očaj ili pesimizam, već naprotiv, potiče pesimiste, optimiste i realiste u gledalištu da se smiju svemu onome što ih svakodnevno tišti ili živcira.

 

TRAILER/SPOT:  https://bit.ly/Realisti-trailer 

 

AUTORSKI TIM:

Tekst: Jure Karas

Režija: Matko Raguž

Igraju: Domagoj Ivanković, Nika Ivančić, Nikola Nedić, Rok Juričić, Fabijan Komljenović

Scena i svjetlo: Matko Raguž

Koreografija: Ksenija Zec

Autor video spota/trailera: Mak Vejzović

Fotografija: A. Saška Mutić

Dizajn promotivnog materijala: Josip Dolovčak

Majstor svjetla: Martin Miščin

Umjetnički ravnatelj Teatra EXIT: Matko Raguž

Premijera: 12.03. 2022.

 

O PREDSTAVI:

Svijet srlja u propast, a ljudi u šoping-centre.

Reality show postaje stvarniji od vijesti. Tražimo poslove tamo gdje ih nema, a samo su smrt i kredit neizbježni.

Nepodnošljiva lakoća površnosti dopušta nam misliti da možemo ostvarivati svoje snove bez imalo uloženog truda ili resursa bilo koje vrste.

Diskriminacija, predrasude, neprilagođenost, narušeni raznovrsni međuljudski odnosi.

Realisti nam kroz smijeh govore o kaotičnoj realnosti i apsurdnostima vremena u kojem živimo u maniri kabareta kroz parodiju i glazbene komentare.

 

NAGRADE:

15. FESTIVAL KOMEDIJE I SMIJEHA ZLATNI ZUB POREČ 2022.

• Glavna nagrada Zlatni zub za najbolju predstavu

 

29. FESTIVAL GLUMCA, VINKOVCI, 2022.

• Nagrada Vanja Drach za najbolju predstavu u cjelini

• Nagrada Ivo Fici za najbolje glumačko ostvarenje mladog glumca do 28 godina: Domagoj Ivanković

 

46. DANI SATIRE FADILA HADŽIĆA

• Nagrada Mladen Crnobrnja Gumbek za najbolju glavnu mušku ulogu: Domagoj Ivanković

• Nagrada Sabrija Biser za mladu glumicu do 28 godina: Nika Ivančić

 

14. MEĐUNARODNI FESTIVAL GLUMCA „ZAPLET“, BANJA LUKA

• Nagrada za kolektivnu glumačku igru

• Nagrada publike za najbolju predstavu

• Nika Ivančić – nagrada za najbolju mladu glumicu

• Nika Ivančić – nagrada publike za najboljeg glumca/glumicu večeri

 

18. MEĐUNARODNI FESTIVAL GLUMCA NIKŠIĆ

• Nika Ivančić – nagrada za najbolju epizodnu žensku ulogu

 

NOMINACIJA ZA NAGRADU HRVATSKOG GLUMIŠTA 2022.god.

• Nika Ivančić – za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28.god., ženska uloga

• Domagoj Ivanković- za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28.god., muška uloga

 

NAGRADA HRVATSKOG GLUMIŠTA 2022.god.

• Nika Ivančić – za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 god., ženska uloga

 

22. FESTIVAL TEATRA OMIŠALJ/ČAVLE, lipanj 2023.

• Realisti – Nagrada ocjenjivačkog suda za najbolju predstavu u cjelini

• Matko Raguž –  Nagrada ocjenjivačkog suda za najbolje redateljsko ostvarenje

 

­­­­­­­IZ MEDIJA:

 

”REALISTI” ISPRAĆENI STAJAĆIM OVACIJAMA

”Teatar Exit ima  novu hit-predstavu – Realiste, kabare kojem se može predvidjeti ‘sudbina’ primjerice Njuški ili do sada nedostižnih Kauboja, definitivno najvećeg hita ovog kazališta. Subotnja premijerna publika ispratila je Realiste stajaćim ovacijama. I bilo je zasluženo, zbog nevjerojatne glumačke energije koja se vratila u kazalište koje od svojih početaka inzistira na glumačkoj izvrsnosti. Tekst Jure Karasa, nije nepoznat zagrebačkoj kazališnoj publici, jer Realiste smo gledali na Danima satire, štoviše – u izvedbi SNG Nova Gorica i u režiji Tijane Zidajnič, bila je to i pobjednička predstava Dana satire 2019. godine. Ovi zagrebački, exitovski “Realisti” su čak i bolji od toga. Možda su i najbolja stvar koja nam se mogla dogoditi u ovim crnim vremenima, predstava u kojoj publika uživa, smije se od početka do kraja, ali smije se na vlastitom sudbinom i nadasve pametnim prikazom naše stvarnosti. Redatelj Matko Raguž i koreografkinja Ksenija Zec stvorili su okvir za glumačke akrobacije i nevjerojatnu zajedničlu igru petoro mladih glumaca. Oni su: Domagoj Ivanković, Nika Ivančić, Nikola Nedić, Rok Jurčić i Fabijan Komljenović.”

Bojana Radović (Večernji list)

 

PREMIJERA ”REALISTA” JURE KARASA I MATKA RAGUŽA POKAZALA KOLIKO JE ZAGREB GLADAN CABARETA

”Među glumcima je Domagoj Ivanković zadužen da uvijek izgovori najbrutalniju istinu kao finale mnogih fotošopiranih laži. Nikola Nedić je ismijavatelj bogatih i bezdušnih. Rok Juričić hvata frekvencije različitih, previše podmazanih oportunizama, dok Fabijan Komljenović igra i gorkog konferansjea i svojevrsnu »majčinsku figuru« unutar malog ansambla. Krotiteljicu muškog ega, kao i različite oblike »srdačne« socijalne okrutnosti, na sceni izvodi sjajna glumica Nika Ivančić, kao dokaz da stendaperska nesmiljenost podjednako pripada i ženskim i muškim izazivačima društvenog poretka. Već dugo čekamo exitovsku ili brethtijansku glumicu koja bi se usudila pristupiti glumi kao prokazivanju, a ne samo pokazivanju: nadajmo se da će Nika Ivančić u tome ustrajati. Raguž je redateljski svakako okupio sposobne i školovane mlade glumce iz različitih sveučilišnih (osječkih, zagrebačkih i riječkih) krugova, time još jednom – dosljedno svojoj tridesetogodišnjoj praksi – podržao i projekt glumca kao Dvorske Lude, a ne glumca kao sapuničara, televizijskog zabavljača, selebritija, manekena, poduzetnika u kulturi.”

Nataša Govedić (Novi list)

 

NOVI HIT TEATRA EXIT

”Exitove predstave uvijek su bile pravi izvedbeni biseri, visokoestetizirane produkcije snažne scenske energije koje su okupljale sjajne, iznimno kreativne umjetnike i glumce, od kojih su mnogi poslije postali velike glumačke zvijezde. Zahvaljujući tomu, to je malo nezavisno kazalište u Ilici 208 sagradilo postojanu bazu obožavatelja, a da pritom u 28 godina postojanja nije bilo prisiljeno odstupiti od svoje misije stvaranja nešto „drukčijeg kazališta“, temeljena na idealu autentične umjetnosti koja neumorno traži izlaz iz okvira konvencionalnoga scenskog promišljanja, pritom uporno u središte svoga stvaralaštva postavljajući glumačko umijeće.

Nova Exitova predstava, komični kabaret Realisti, premijerno postavljen 12. ožujka, apsolutno se nastavlja na dosadašnji niz najvećih uspješnica toga teatra. Komad koji je po predlošku slovenskoga pisca, scenarista i glazbenika Jure Karasa preveo, adaptirao i režirao Matko Raguž, urnebesno je duhovita, izvrsno glumački oblikovana predstava, savršen spoj čiste kreativnosti, oštre socijalne kritike i divnog, sočnog humora.

Kabaretski uobličen satirični niz beskrajno zabavnih narativnih skečeva, Realisti su britka parodija suvremenoga trenutka modelirana na spoju komične estetike bosanskohercegovačke Top liste nadrealista i ekspresivnog, nesputanog, politički nekorektnog montipajtonovskog humora, koja pozornicu pretvara u poligon ozbiljnoga društvenokritičkog teatarskog angažmana. (…)

Bogato protkana iskričavim crnim humorom, spektakularna komedija o tragičnom stanju suvremenoga svijeta pravo je osvježenje na kulturnoj karti Zagreba, primjer izvanredno uigrane kolektivne scenske sinergije i pravi kreativni biser koji temama, pristupom i izvedbom dokazuje da je kazalište još itekako relevantan medij, da je itekako u dodiru s našom stvarnošću i da može biti itekako zanimljivo suvremenoj publici.

Ukratko, zagrebački Teatar Exit ponovo ima hit.”

Gea Vlahović (Vijenac)

 

REALISTI, NOVA REALISTIČNO ZABAVNA PREDSTAVA KAZALIŠTA EXIT!

”Oni seciraju stvarnost, spajaju prošlost i sadašnjost, zadiru duboko u probleme društva u kojem živimo, u istom vas trenutku tjeraju u gromoglasan smijeh i potiču na razmišljanje… Ovako bismo najjednostavnije mogli opisati novi kazališni hit Realisti, koji je nedavno premijerno prikazan u kazalištu Exit! U režiji ravnatelja ovog kazališta, čovjeka ‘s nosom za dobru predstavu’ Matka Raguža, petero mladih, žednih rada, glumaca stali su na scenu pokazujući što sve mogu. Izbrušenog mozga, nevjerojatne energije, Domagoj Ivanković, Nika Ivančić, Nikola Nedić, Rok Jurčić i Fabijan Komljenović dopustili su, uz budno oko koreografkinje Ksenije Zec da iz njihove svake stanice izađe predstava koju ćete, nakon odgledanog, poželjeti gledati još koji put. (…)Da su uspjeli u svome naumu da prkose stvaranju u doba korone, posebno jer su svi završili svoje glumačko obrazovanje u vrijeme pandemije, dokazuje gromoglasan pljesak nakon svake izvedbe! Ekipa, vidimo se na 200-toj izvedbi!”

Alma Premerl Zoko (Modni Almanah)

 

ZNAČENJSKI KOMPLEKSNA I SATIRIČKI EFEKTNA SLIKA DANAŠNJICE

''Ipak, i ta žestoka satira postojećeg stanja uklopljena je u niz scenskih atrakcija koje je Matko Raguž redateljski iznimno inventivno povezao s publikom, a glumci obogatili izvrsnim interpretacijama i to ne samo glumačkim nego i pjevanjem, sviranjem raznih instrumenata, plesom i fizičkim teatrom (uz sugestivnu koreografiju Ksenije Zec), oduševivši gledatelje vrhunskom i vrlo originalnom suvremenom kabaretskom predstavom koja ostvaruje značenjski kompleksnu i satirički efektnu sliku naše današnjice.''

Tomislav Kurelec (Kazalište.hr)

 

NADREALNI REALISTI PODIGLI NA NOGE VINKOVAČKU PUBLIKU

”Preko nekoliko izlazaka na naklon publici i naklon publike do poda donesenoj umjetnosti, potvrdilo je kako je riječ o pet iznimno talentiranih mladih glumaca razgalivši okupljene glumačkim kreacijama, energijom i interakcijom od prve scene. Jednom riječju, dogodio se teatar!”

Tihana Papac (Novosti.hr)

 

”REALISTI” SU ZASLUŽENO NAJBOLJI – BAŠ SVAKI PUT PODIGNU PUBLIKU NA NOGE

”Smjela zmešancija, na granici kabareta i commedije dell’arte, ne mnogo dulja od sata, iz pera jednog inteligentnog slovenskog satiričara te u jednoj ”talijansko – horvatskoj”, eksplozivnoj režiji Matka Raguža, svaki put podigne publiku na noge. Glumica i četvero glumaca Nika Ivančić, Domagoj Ivanković, Rok Juričić, Fabijan Komljenović i Nikola Nedić, stvaraju seriju skečeva s one strane političke korektnosti, proviđene glazbenim persiflažama – gorko, bolno, smiješno, upozoravajuće, a i nježno.”

Tomislav Čadež (Jutarnji list)

 

”REALISTI”: BUDIMO REALNI, SVE JE IONAKO OTIŠLO U KLINAC

“Realisti, prema tekstu Jure Karasa, redateljski su povratak Matka Raguža koji zapravo nikad nije ispao iz forme i exitovsku je energiju prenio na nove glumce, odnosno četiri glumca i jednu glumicu koji su se preksinoć raspištoljili do krajnjih granica, jurnuvši prema krajnosti suprotnoj od one hrvatske glumačke ukočenosti, uključivši publiku u svoj svijet odmah na početku.”

Mladen Radić (Glas Istre)

 

KARASOVI ”REALISTI” – SATIRIČKI DRAGULJ KOJI PROPITUJE POLITIČKU (NE)KOREKTNOST, STEREOTIPE I SLIJEPE PJEGE DANAŠNJEG DRUŠTVA

 ”Teatar EXIT gostovao je na Splitskom ljetu sa satiričnim cabaretom „Realisti“ slovenskog pisca Jure Karasa u režiji Matka Raguža. Meštrovićev Kaštilac bio je pun do posljednjega mjesta, a autorski je tim itekako zaslužio ovacije publike koja je željno iščekivala ovaj beskrajno zabavan, ali i nužno kritički i djelomice (opravdano) posprdno intoniran kazališni komad. (…)

Teatar EXIT svojim je Realistima vjerojatno na putu stvaranja kultne predstave koja u savršenu omjeru nasmijava, zabavlja, ironizira i kritizira.”

Magdalena Mrčela (Dalmacijadanas.hr)

 

ROGOVI I DIVLJA KOPITA „LIJEPE NAŠE“ NEIMAŠTINE

„Nakon cijele predstave koja je testament snage novog, nadolazećeg hrvatskog glumišta, glumačkog i glazbenog kolosusa mlade, ali ne i zelene postave koja do samog kraja posvećeno pristupa materijalu; da se poslužimo, jer je pošteno, i vokabularom predstave: nakon sve te zajebancije – kao epilog ili točnije koda – slijedi tiha, mrtvačka izvedba talijanske protestne pjesme Bella Ciao. Pjesma je adaptirana, spojena, s hrvatskom himnom Lijepa naša. Ta dramaturška odluka najbolja je ideja u predstavi, i u dramaturškom i u izvedbenom smislu, apsolutno i stopostotno briljantna.

Rok Juričić stoički, uporno, svira harmoniku koja ne ispušta zvuk, na prazno, a ako nekome nije bilo jasno da je svirka, a samim time i zajebancija gotova, pojavljuju se i drugi glumci s također šutljivim instrumentima. Slijedi divno otpjevana, zborska, šokantna, sakralno-mračna, lynchevska izvedba pjesme-fuzije Lijepa ciao. Protestna pjesma, pjesma otpora i kolektivne moći rekonfigurira se u mrtvačku izvedbu oproštaja iz koje cure grižnja savjesti, bezizlaznost, tihi bijes, tuga i sve druge emocije - osim nade. Jasno je da je dramaturški, režijski i glumački granica između glumca i lika koji glumac igra shvaćena kao prostor za igru, i rastezanje značenja te granice prihvaćeno je i razrađeno kroz cijelu predstavu, odnosno, nije tako da je baš sve izmišljeno. Dakle, ako kraj predstave shvatimo fenomenološko-pozitivistički, a na tu perspektivu poziva

i sama predstava, moramo se zapitati: kolika je šteta? Odnosno, što zapravo znači kada nakon takve predstave glumci koji su nam se predstavili rijetkim kolektivnim talentom, a kojima jedva ostaje samo glas, kažu: Lijepa ciao. Nitko u ovoj izvedbi entitetiranog egzodusa iz Lijepe naše nije sretan. Ako ne možemo živjeti ovdje, onda ćemo pokušati negdje drugdje, to nitko ne želi, ali tu nitko ništa ne može. Mi tu ništa ne možemo, osim raditi umjetnost, a kada posljednji zakon, posljednja politička opcija, posljednje điberenje institucija i posljednji novac zaboravi da glumci imaju želudac, onda, na svačiju žalost, s velikom provalijom u kolektivnom osjećaju pravde: duša ciao, tijelo ciao, mozak ciao, zajebancija ciao – Lijepa, ciao!

Lijepa ciao, napisano ovako, bez zareza između Lijepa i ciao sasvim je u redu. Tako te dvije riječi ostaju samo kao naziv jedne pjesme-upozorenja iz jedne predstave. Do velikog problema dolazimo ako između stavimo zarez. Lijepa, ciao. Time naziv pjesme postaje izjavnom rečenicom. Time izjavna rečenica postaje akcijom u materijalnom prostoru. Budimo bolji od naslova ovog odlomka. Na nama je da ne dopustimo da se zarez ugura između tih dviju riječi, odnosno, naša je odgovornost da svim silama zadržimo talent i vještine osoba od krvi i mesa – glumce sa želucem iz predstave Realisti – u Hrvatskoj. Jer nam trebaju.

Patrik Gregurec (Kazalište: časopis za kazališnu umjetnost)

 

 




Kontakt:

Anita Čendeš
00385 1/3704 120




thumbnail

09.04.2024. » Realisti_10
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti_FBPost.jpg [299,11 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_9
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 9.jpg [334,46 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_8
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 8.jpg [378,34 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_7
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 7.jpg [521,93 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_6
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 6.jpg [411,25 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_5
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 5.jpg [341,91 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_4
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 4.jpg [301,46 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_3
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 3.jpg [274,64 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_2
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 2.jpg [136,33 KB]
thumbnail

09.04.2024. » Realisti_1
Autorica fotografije: A. Saška Mutić
download Realisti 1.jpg [1012,65 KB]

www.presscentar.hr     e-mail: info@presscentar.hr     tel: 01 3712 600